Topshøj

Faglighed

Personalet på Familieinstitutionen Topshøj forpligter sig til at deltage i interne undervisnings-/kursusforløb i f.eks. narrativ teori og praksis. Samtidig tilbydes personalet relevante eksterne kurser/undervisningsforløb. Det er en prioritet på Topshøj, at personalet er opdateret med ny, relevant uddannelse og viden, for at sikre et højt fagligt niveau i samarbejdet med familier og elever.

Hver medarbejder er via en primærfunktion tilknyttet en-tre elever. Medarbejderen deltager i behandlingsmøder med eleverne og deres tætte netværk. Disse møder faciliteres af Topshøjs psykologer, og her er der bl.a. fokus på den rette behandling og støtte til eleven.

Personalet indgår i supervision en gang om måneden, og dette varetages af en ekstern supervisor. Der er teamsupervision med teams bestående af to-seks medarbejdere, og samtidig er der mulighed for individuel supervision, hvis der opstår et behov. Samtidig har personalet intern supervision om elevernemed supervision om hver elev en-to gange i løbet af et skoleår. Denne supervision varetages af Topshøjs psykologer.